2008-10-29

Lampönskningar

Det behövs också nån form av belysning ovanför matbordet i salen..
Men bordet är så långt så det mesta ser pluttigt ut..
Jag har en lampa med tre glaskupor som mina föräldrar köpte nån gång på 60talet. Den hade varit lite frän att ha där men den ser ut som en piss i nilen mot det långa bordet.

Jag har kikat på Ikea och sett en lampskärm och ett upphäng jag gillar (ekås och ekarp för den nyfikne) och man skulle kunna ha två sånna. 400 spänn för båda, det är ju skitbilligt.. Haken är bara det att Ikea är 30 mil bort.. Och räknar man på bara bensin så blir det 700 kr till.. då får jag ju andra lampor här i stan för samma peng.. Sen vill jag inte fara ensam heller.. (Sara varför bor du ända långt långt där nere för?)

Iaf.. Jag funderar nu på två lampor av den här typen:

Svart skärm med prismor som hänger ner.
Det finns ju massvis med olika varianter på den.. men typ så..
Två sånna.. Det tror jag skulle bli rätt fint över bordet.

Inga kommentarer: