2008-10-13

Alstren från pysselträffen i Övik - Del 1

Man kunde köpa ett scrapkit och ett pärlkit till träffen. Dessa innehöll massor med härligt material.

Det var totalt 8 utmaningar under helgen, fem på lördagen och tre på söndagen.
Här kommer det jag gjorde under lördagen..

Utmaning 1:
Skapa ett kort med pärlor på.
(pärlor = pärlor med hål i, ej halvpärlor)

Här har jag äntligen provat stämpla med bubbelplast :)


Utmaning 2
Skapa något med inspiration av den här härliga höstbilden
(Åsså var där en bild med lök, äpplen, pumpor och blad i härliga höstiga färger..)

Så passligt att jag tidigare i höst krattat en lövhög och tvingat barnen att ligga däri ;)
Här är första gången ever jag använder punchinella :)
(Punchinella är en restprodukt från paljett-tillverkning. Det är det med runda hål som ligger bakom fotot, blev en väldigt väldigt liten bit på denna.. syns bättre på det jag gjorde på utmaning 5)


Utmaning 3 - Scrapkit
Utöver materialet från scrapkitet får du bara använda dej av lim, färg och ett eller flera foton/stämplade motiv.

Scrapkitet innehöll massor med grejor. tre ark cardstock, flera mönstrade papper, blommor, band, brads, ett helt chipboardalfabet, rubons och förklistrade halvpärlor och säkert nåt jag glömt bort nu. Det var bra färger för mej iaf. Brunt/rosa/naturvit


Utmaning 4
Gör ett kort som har en 3D-känsla över det hela

Jag hängde upp mindre stjärnor på floss så dom kan dingla. Det är 3D för mej :D
Göra kort är inte min grej. Jag tycker helt ärligt att det är rätt trist.
Tur att det finns andra som gör mycke finare kort än jag och dessutom tycker det är skojigt



Utmaning 5
Gör ett kort eller en LO med inspiration av bilden nedan
(åsså var där en bild på ett vardagsrum i vitt/rosa shabby chick-stil)

Här syns punchinellan bättre. Det var lite kul att punchinellamönstret kommer igen i kaninburen på bilden tycker jag :)

Söndagens alster kommer i morgon :)

Inga kommentarer: