2008-10-14

Alstren från pysselträffen i Övik - Del 2

Här kommer vad jag skapade till söndagens utmaningar:

Utmaning 6 - Pärlkit
Skapa fritt av materialet från pärlkitet. Verktyg, lås och ex. klämpärlor får du använda.

Jag tjoffsade ihop ett halsband :) Det blev som det blev. Sen tappade jag det i golvet så det stora hjärtat gick i flera delar. Jag kommer nog att sprätta upp det här och göra om det till nåt annat nån dag..


Utmaning 7
Skapa något med inspiration från ordet resa

Det blev ett minialbum om dotterns Stockholmsresa i somras
Det är totalt 7 blad f.n. i det.. alltså 14 minilayouter. Tyvärr hade jag glömt hälften av Stockholmsbilderna hemma.. Men jag får fylla på i efterhand.
Bilder inifrån albumet kommer i morgon ;)
Jag fick prova Saras Bind-it-all till detta projektet :)
Det är ju en riktigt trevlig manick.

Albumet är 8x8 tum. Ganska lagom för man får ändå plats med både foton och dekorationer på sidorna utan att det känns trångt.. enda nackdelen med formatet är att det blir mycke spill från ett 12x12. Synd jag inte hade mina letterpapper med ;)


Utmaning 8 - Skiss

Skissen ritad av Anette Svahn


Det blev lite stressigt på slutet.. :) tror den här tog inte fullt 20 min att få ihop. Och då gick jag och köpte papperet med den vågiga kanten i den tiden. Jag hade dock sett skissen redan på lördagen så kanske hjärnan börjat jobba redan innan..
Bilderna på Hugo är tagna i somras. Vi var ute när han plötsligt försvann in. När vi kollade vad han gjorde hade han tagit en stol till skafferiet och åt ostkrokar för brinne livet :D

Jag är nöjd med min helg!
Hoppas verkligen att det kan stämma så jag kan åka ner fler gånger när det är storträff i Övik

1 kommentar:

Li@n sa...

HA HA HA en sån liten filur va ;)
kram
Lian