2009-01-04

Wish me luck!

Nu vill jag att ni håller tummar och tår att jag lyckas utrota win Vista från den här datorn och får in XP. Har gjort flera försök tidigare men utan att lyckas, har haft problem med drivrutiner för hårddisken men förhoppningsvis har enträget googlande löst det problemet.

Lyckas jag hoppas jag att jag sitter här med en racermaskin som förhoppningen var när jag köpte den..

*uppdatering kl 21:14*
Fortfarande inget xp på datorn..
Däremot fick jag montera en diskettstation. Känner mej som en bakåtsträvare..
Tur jag hade ett datorlik i lagårn..
och dessutom söka efter en diskett i en kvart.. men nu så .. kanske..

Minns ni hur lång tid det tog att formatera en diskett?
Nä.. tänkte väl det..
ungefär lika länge som att bränna en hel cd-skiva kan jag upplysa om..

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker du är modig. Själv snurrar jag en blond hårlock, blåser en jättestor roooosa tuggummibubbla och ber nån av de två datateknikergrannarna om hjälp. Lycka till!