2009-01-02

Bokslut 2008

Hittade den här utmaningen hos ME.
Det kändes som ett bra sätt att avsluta året på
Knyck den gärna!
*uppdaterad 080103 om vem som gjort mej arg/ledsen*

Vad gjorde du 2008 som du aldrig gjort förut?
Sålde ett hus

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2009?

Jag brukar inte avge några nyårslöften..
Men jag har bestämt att det ska ske vissa förändringar under 2009 och hoppas på att det lyckas

Fick någon i din närhet barn?
Räknas min frissa ? :)

Dog någon i din närhet?
Min plastmorfar

Vilka länder besökte du?
Inget annat än Sverige..

Vad skulle du vilja ha 2009 som du saknade 2008?
Mindre kaos

Vilket datum från 2008 kommer du minnas, och varför?
080517, för då gifte vi oss

Vad var det största du åstadkom?

Lura släkten på ett bröllop med en smitningsmanöver :D

Vad var ditt största misslyckande?
Avloppet i tvättstugan.. (fast det är egentligen inte mitt fel)

Vems beteende förtjänade att firas?
Det finns ett par st :)

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Grannkärringen som försökt sno våran katt!

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Till olika former av heminredning, smått som stort.

Vad gjorde dig jätte-, jätte-, jätteexhalterad?
När jag och Ida planerade Piteåresan med tillbehör :D

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2008?
Det vet jag inte. Har ingen låt som jag kan härleda till en speciell händelse

Bästa filmer 2008?
Ööö.. svår fråga.. Rambo 4 var då INTE bra.. ;)
Minns ingen film som stack ut särskilt utöver andra åt andra hållet (bra-hållet)

Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Haft egentid

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Skrikit

Favorit-TV-program?
Måndag kväll är min tv-kväll.. Simon och Thomas och sen Cityakuten
Favoritprogrammet är dock Navy CIS men det går så förbaskat sent om nätterna.. eller så på barnovänlig tid typ 19 så det stämmer sällan jag får se det :(

Vilken var den bästa boken du läste?
Sista boken jag hörde klart i mp3an var Läckbergs Sjöjungfrun. (hallåååå Camilla.. skriv fortare på fortsättningen!!)
Sista boken jag läste ut var Martina Haag, hemma hos Martina eller Martina-koden.. minns inte vilken jag läste först av dom..

Vad gjorde du på din födelsedag?
Åt tårta

Hur skulle du beskriva din stil 2008?
Kortärmat

Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Vet inte om jag klarat det..

Vem saknar du?
Min kusin som dog för drygt 9 år sedan

Vem var den bästa nya personen du träffade?
Måste jag välja? Jag gillar K på mitt nuvarande jobb. Men dom är alla bra där på sitt sätt.

Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2008:
Ärligt talat ingen aning.

Lärde du dig något nytt under 2008?
Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge.
Efter regn kommer solsken..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Berätta om smitbröllopet?

-Maria N- sa...

Va? Försökte hon sno er katt??? Berätta om det. Och om smitbröllopet.