2009-01-30

Svart bälte i shopping?

Januari månad har varit shoppingens månad.
Jag shoppade upp presentkortet jag vann på träffen i övik. Det blev sju nya dies till QK-tången och ett journalingblock. Sen har jag köpt massor med kläder åt mej själv. Det behövdes verkligen en förnyelse av tråkgarderoben.. Blev en jacka, täckbyxor, varma uteskor, ett pannband, två par jeans, en kofta, en scarf och inte mindre än fyra blusar/skjortor/toppar. Känns bra!
Barnen har fått varsitt par nya byxor och maken två par jeans.. så jag har inte bara egoistshoppat ;)

Därtill har det blivit lite påskpyssel, så jättesöta prinsesskycklingar :) (fast panduro kallar dom för änglaägg)

Ja, när man nästan inte shoppat nåt pyssel under fjolåret.. då måste man få köpa ltie sånt med.. panuros mysiga paperstack med papper med ugglor, bilar och apor fick följa med hem.. väntar på chipboardfigurerna till. Sen behöver man ju faktiskt grön och brun cardstock när man ska stansa träd.. å när man ändå handlar tar man ju med lite extra när man ändå betalar frakt ;) Thickers och papper t.ex. kan man ju inte få för mycket av..

Sen har jag sagt upp mej också.. det låter ju ruskigt normalt i dessa tider, eller hur?
Men jag har redan fått nytt jobb så det löser sej. Ska bli kollega med maken.. eller nä.. inte jordgubbe.. men väl anställd av samma företag. Börjar där 1 mars. Februari blir en härlig månad. Jobbar bara 10 dagar som det ser ut nu. Tänk vad jag ska hinna mycke på dom lediga dagarna.. eller inte ;)

Nu ska jag klistra upp väggord på en dörr
Mors!

Inga kommentarer: