2009-01-22

Nu är datorn frisk

Min dator är frisk.. det har jag glömt att säga.. Har efter mycket om och men XP i den. Så skönt :) fick ta hjälp av makens kusins man :D Han höll på i två dygn innan han fick till det.. Det visar sej att moderkortet som sitter i min dator har ett speciellt chipset.. och hårddisken är en SATA-disk.. och XP har aldrig gjort drivrutiner för det hela.. bara Vista.. Min vanliga otur när jag ska handla nåt.. Vilken tur jag gav upp innan jag blivit tokig. Jag var rätt nära ett tag dock.. men som jag brukar säga.. nära men harig får inget skjut ;)

Men efter datorn blev frisk.. blev musen sjuk.. (egentligen har den aldrig funkat bra, inte ens första dagen i min ägo, men jag får skylla mej själv för jag iddes inte klaga) Pekaren flög sicksack över skärmen för att slutligen hamna i övre vänstra hörnet.. det är svåårt att t.ex. beskära bilder i photoshop då.. Scrollhjulet fungerade när det själv behagade.. ibland scrollade den själv fastän jag inte rörde den.. Jag köpte mej iaf en ny mus häromdagen.. glad i hågen kommer jag hem och sliiiter upp förpackningen.. då visar det sej att den har en halvmeter sladd.. räcker inte ens över skrivbordet.. snacka om besvikelse.. nån dag senare kom jag på att jag hade en usb-skarvsladd i gömmorna.. så nu kan jag använda den.. men för stunden var det tragik ;)

Nu har jag ikväll också grejat med vårt nätverk här hemma och fått det att fungera. Nu kan vi dela filer mellan alla datorer och alla kan skriva ut på samma skrivare. *lycklig* Nu återstår bara att kryptera det hela så inte vem som helst kan gå ut på vårt internet.. men det blir en annan dags bekymmer..

Fick osedvanlig lust att blåsa ur makens dator med.. undra vad han säger om det.. kanske ska googla och se så inte hans acer har samma problem som min ;) borde inte vara så då den levererades med xp.. men.. det var ju den där murphy..

Inga kommentarer: