2009-03-16

Pysselhelg i Övik

I helgen har jag varit i Övik på scrapträff.
Väldigt roligt. Fick många LO's gjorda.

Och en del inköp blev det..

Inte mindre än fem förpackningar thickers blev det.. Thickers kan man itne få för många av. Dock hade dom inte dom med tygyta som jag mest ville ha men det löser sej med tiden ;)
Sen blev det en del papper. Det här är inte alla för en del blev använda på plats. Jag köpte bl.a. min första lace cardstock :) Många punchinellarullar blev det. Lite klistriga produkter spetsband och två clearalfabeten. Jag sökte efter roliga stickers hos butikerna som var där men ingen hade några som föll mej i smaken tyvärr.. men det löser sej nog på samma sätts om tygthickersarna ;)

Men en scrapträff är inte bara shopping även om det är nog så roligt :D

Det var totalt 9 utmaningar av olika karaktär.

Snabbutmaning:
Jag började med snabbutmaningen som man hade en timme på sej att fixa. Det var ett rutfält med 25 rutor. I varje ruta fanns en sak som skulle vara med eller inte. Man skulle välja fem rutor i en vågrät eller lodrät rad. Den rad jag valde var: minst tre kort, hjärtan, inget mönstrat papper, handskrivet och något i plast. Det blev så här:


Här är en närbild på bokstäverna som syns lite dåligt på stora bilden.
Det är dom clearalfabetena jag köpte där..


Utmaning #1 - Scrapkit:
Man kunde köpa ett scrapkit och detta var ett måste för att kunna göra alla utmaningarna. Kitet var dock inte virres färger med turkos, mellanblå, mörkblå och röd.. fyra mönstrade papper från Kaiser.. sen fyra cardstock, blåa blommor, tre band/snören, ett gäng brads, metallrutor, metalltags och några bokstäver av handgjort papper. Utöver kitet fick man använda lim såklart, färgprodukter stansverktyg och ett eller flera foton/stämplade motiv.
Såhär blev min:


Utmaning #2 - Scraplift
Här skulle man lifta layouten från svenska tidningen Scrapbooking mm. (Den liftutmaningen som gick ut igår) Fem st vinnare utses och vinner pris och fotograferas och skickas till tidningen. Jag kom fyra och kan därför inte visa min LO här förrän jag vet om den publiceras där eller inte. Vinsten var senaste numret av tidningen.

Fortsättning följer en annan dag för nu måste jag ta hand om mina barn. Maken är på jobbet och skottar slask så stadsbon kan promenera i crocsen ;)

Inga kommentarer: