2009-03-18

Övik del 3

.. Här kommer lite mer öviks-scrap..

Utmaning #5 - Egen bakgrund eller mönsterpapper
öppen för kortmakare.
Gör din egen bakgrund eller mönsterpapper med hjälp av färger och stämplar, ex Promarker eller distresser. På ditt alster får du itne använda dej av några färdiga mönsterpapper öht.
Ja.. jag blir fortfarande full i fniss när jag ser detta kort..

Kommer du ihåg historien om Tödde och Mödde.. Tödde som hade tyg och gick till skräddaren för att få en kostym uppsydd.. men det bidde ingen kostym - vad bidde det dådå.. och det blev nåt mindre och mindre vartefter tiden gick.. tillslut blev det en tummetott om jag minns rätt..

Jag började så fint att göra en egen bakgrund - till en LO. Då undrar Sara vad jag håller på med.. utmaning 5, egen bakgrund.. okej.. men du vet att det är ett kort du ska göra? Öh, nej virre hade missat den informationen helt ;) Då började slakten av ett 12x12tum-papper (30,5x30,5 cm)
Så här blev mitt kort tillslut.. det är bara som ett halvt A5.. (ca 9x15) så du kan ju tänka dej hur liten min egenhändiga mönsterpappersbit blev ;)

Det är den lille grönrosa biten till vänster.. 4x6 cm.. som är mitt egna mönsterpapper
Men håll med om att det blev läckert med att köra en cuttlebug embossingplatta på ett silverpapper!

Utmaning #6 - Inspiration
Inspireras av bilden på vår landskapsblomma (västernorrland) Styvmorsviol

Gult och lila.. hur oVirre som helst.. men jag är nöjd. Gladgul och min grungeboard-döskalle blev pricken över i

1 kommentar:

Ellinor sa...

Jättefina LO:er! Tycker mycket om färgerna!

(Trots att jag som Medelpading nog vill säga att Ångermanlands landskapsblomma är styvmorsviol - Medelpads gran och Västernorrland är inget landskap alls utan ett län :)