2009-03-19

Övik del 4

Här kommer nu sista inlägget med mitt scrappande i Övik..

Utmaning #7 - Humor
Få oss alla att skratta och delta i helgens roligaste tävling. Skapa ett kort eller en layout utifrån ordet humor..

Djupdykning i fotolådan.. ett foto på Hugo när han är blott tre dagar gammal.. då slutade det så här: texten på pilen. Hugo tre dagar beskriver hur det är att födas

Texten i pratbubblan: .. så här litet.. och där for jag igenom.. DET GÖR JAG ALDRIG OM!!!
Närbild på fotot på Hugo..

Denna vann jag första pris på i denna utmaning. Vinsten var 30 ark cardstock. Precis vad jag behövde och inte hade köpt själv redan. (hade sparat det till sist för jag tycker det är roligare att köpa mönsterpapper)

Utmaning #8 - Antalet 3
Gör ett kort eller LO och använd dej av antalet 3. Det ska finnas minst 3 olika saker med 3 av på ditt alster. Antalet ska synas och även kunna räknas.


3 foton
3 ugglor
3 stjärnor
3 mönsterpapper
3 bokstäver i titeln

Fotona är från juldagen. Alva fick nya skidor och ville åka skidor. Hugo hade förstått att han skulle få hennes gamla och ville också åka.. ..ända tills vi spände på skidorna. Han stod blick stilla i en kvart. Sen brast det och han började gråta. Det var inte alls kul å åka skidor

Såpass hann jag med på träffen.
Nu längtar jag redan till nästa träff 2-3 maj här i stan.
Kanske inte lönt att jag packar upp ens ;)

Inga kommentarer: