2008-09-08

Nästan klart projekt

Jag inledde ju ett projekt med mdf och sticksåg för ett par veckor sedan som jag glömt redovisa resultatet av. Det är inte riktigt hundra klart än.. lite spackling av skruvhål och ett till lager vitfärg till saknas.. Men här är en dålig bild på resultatet so far..



Det bidde en "lampa" som täcker ena kortväggen i sonens rum..
Mdf-skivan går från golvet och dryga metern upp.. skivan sitter ca en deci ut från väggen. Där bakom är det lampor. Mdf:en är vitmålad och väggarna blåa.
Inspirationen har jag fått av en bild på en liknande lampa jag såg på .. *tänker* .. sajten familjeliv kanske.. Typiskt att jag inte spar länkar så jag kan ge korrekta creds.. Den lampan var iaf en city skyline.. Här hos oss blev det en byggarbetsplats med dumper, grävare och traktorer..

Jag ska ta bättre bild en annan dag.. och även i dagsljus..
Men sonen sover och jag väcker inte den björn som sover..

Inga kommentarer: