2008-09-10

Groventré m.m.

Här kommer lite mer från tvättstugerenoveringen som gav en riktigare mer avskärmad groventré. Jag är väldigt nöjd över den L-formade väggen som delar av det avlånga rummet till två utan att för den skull ta just nån plats.

I förra tvättstugsrenoveringsinlägget så visade jag hur det såg ut runt ovan nämnda vägg.. bl.a. där kyl och frys står.. Den kylen gick sönder i sommar så vi köpte "nya" på blocket. Med överskåpar. Frysen vi hade var (och är) fortfarande hel men vi bytte ut den med för att få mer enhetligt och snyggare lixom

Kylskåpsmagneter är inte speciellt snyggt.. men barnen måste få ha sitt alfabet nånstans.. Dom andra ovanför tror jag gubben hängt dit utan min vetskap för jag såg dom först på fotot..

På gaveln av vår nybyggda L-vägg hittade stationsklockan äntligen sin bostad. Den köpte jag först för att ha i köket och vi hade den där ett tag men upptäckte att vi alltid hade urtavlorna vända åt fel håll så man inte såg vad klockan var. Till köket är annan klocka införskaffad i samma stil men större och platt mot väggen. Nu kan jag se vad klockan är både när jag donar i tvättstugan och när jag är på väg till garaget. Särskilt nöjd :D


"Vi" har också snickrat en hatthylla till groventrén.
Vi:et består i att jag sa hur det skulle göras och gubben sågade, skruvade och fräste ;)
Blev en riktigt billig snickring. Konsollerna var inköpta för ca tio år sedan till ett annat projekt som sen ändrades till smideskonsoller. Hyllplanet var gult och överblivet sen förra huset. Krokarna hade svågern i garaget i en lådda till ingen nytta
.


Proppskåpet är inte världens snyggaste. Men det blev bättre vitmålat än som det var innan.. grått och smutsigt. Jag tänker också se om jag hittar några trevliga korgar att ha uppepå hyllan till småskröfs som vantar etc.

Det beiga som syns till höger.. det är en bit av en vägg i lilla pyggemellanhallen som också piffats till i samma veva som tvättstugan (ty där var samma luktande golv och samma tapeter som gjort sitt) Men mer om det en annan dag :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst finns de typ en plåtlucka att ha över proppskåpet, då slipper du ju se dom fula propparna också, snacka om att tvättstugan/Hallen blivit så jäkulst stor skillnad på, blev skit fint, å klockan hamnade ju på ett jätte bra ställe nu.

Li@n sa...

Himmel jag skulle inte ens våga visa hur vårt kylskåp ser ut :? det är rena sambandscentralen med elva miljoner lappar... lääängesedan vi hade ett kylskåp med bara små bokstavsmagneter ;o)

kram kram
Lian