2008-08-31

Vad är skillnaden egentligen?

Dagens stora fundering kom när jag satt och grävde runt i barnas ärvda kläder som ej ännu är framtagna.. hittade först en höstjacka till Alva.. sen en till Hugo.. märkligt lika dom var trots att dom kommer från två olika håll:

Jag har kikat lite på dom och undrar vad som egentligen är skillnaden.
Ja, den ena är större än den andra ;) det är olika färg trycken på bröstet är inte ordagrant lika.. den stora har kapuschongen kvar.. Dom känns lika i tjocklek och material..

Skillnaden är inköpspriset.. (nu har jag inte betalat en krona för dom iom att dom är ärvda men då dom var nya lixom) den lilla är Polarn och den stora är MyWear=Ica Maxi
Hur många gånger mer har den lilla då kostat? Räcker tre?
Var det värt det? Jag menar.. att det är "Polarn och dyrt" på den lilla märks ju först när man kikar nära och i detalj, ingen ser det när barnen stojar runt och leker

1 kommentar:

-Maria N- sa...

Ställ frågan till någon klädfixerad förälder och du lär få svaret att du märker skillnaden när plagget används och barnen är ute i regnet.

Fan tro´t. Mina barn går inte ens ut i regn... :p