2008-08-05

Plattläggning


Nya plattor vid groventrén har det blivit ikväll.
Jag visste inte att det skulle göras ikväll. När jag kom hem från jobbet så hade maken redan grävt bort de gamla plattorna och bron så jag kunde inte ta nån förebild. Det var iaf en brunsvart träbro som var alldeles för kort för att man ska kunna lätt dra in barnvagnar.. sen var det en rad med gamla nötta cementgråa 33x33plattor mittemellan väggen och syrenen.
Syrenen är gigantisk och når upp över balkongräcket på övervåningen (och då ska du veta att rummet innanför fönstret som skymtar rakt fram har 2,70 i takhöjd)

Innanför dom fyra små fönstren på vänster sida är tvättstugan. Den har vi hållt på renovera i vår. Det är snart färdigt, fattas bara lister. Jag målade dom i helgen. Sen när dom är uppe ska jag visa lite bilder på det projektet..

1 kommentar:

-Maria N- sa...

Vad skoj med nya plattor. Det vill jag också ha ;)