2008-05-11

Gammalt skåp

För nån vecka sedan var jag och hämtade det här skåpet hos min mormor:



Det är rätt stort.. och gammalt..
Min mormor 84 år berättade att när hon var liten hade hennes farmor pepparkakor innanför skåpdörrarna nertill :D
Jag gillar att veta lite historia kring gamla ting

Just för det här skåpets skull gör det absolut inget..
men vår boasering/bröstpanel.. den är väldigt hög..
och det är just därför som tallrikshyllan står till sej mot väggen bakom skåpet..
Allt som jag vill hänga hamnar för högt upp..
Har även en griffeltavla som jag vill hänga i köket..
men inte så högt upp jag måste ha en pall för att nå och skriva..

Kan man hänga saker så dom går ner över boaseringen en bit??

(i framtiden, kanske till sommaren/hösten så ska jag måla boaseringen vit)

Inga kommentarer: