2007-10-14

Lite längre rapport från träffen


Det var alltså stor pysselträff i helgen här i stan.
Hela dagen knatade jag omkring med denna skylt runt halsen:

den har blivit lite misshandlad under tiden jag haft den men.
Det är en rosa damask men den ser vit ut på fotot..
Gjorde en clear i backstagepass-variant för det var lite kul att prova clear.

Dom första tre timmarna på träffen pysslade jag inget alls.. gick runt och spanade i affärerna, pratade, åt.. ja.. sånt man gör på en träff :D

Sen gjorde jag denna dubbel:


Sen var det tävlingsdags. Utmaningen från Konstnärsshopen var att scrappa om sin scrapvrå. Jag hade ju då inget kort med mej så jag gjorde en ritning. Det blev en 6x12.


Sen kom en utmaning från Scraphuset. Vi fick se en kakelannons och inspireras utifrån den. 1 timme hade vi på oss att göra klart LOn. Det var mycket silver och guld i annonsen men jag hade inget sånt med mej så jag tog fasta på att kakel är rutigt istället:


Och vet ni.. jag vann på båda tävlingarna jag var med i.
Okej.. scraprumstävlingen var bara två inlämnade bidrag.. så jag delade med mej till Sara av vinsten för det var ju som trist för henne att inte få något alls.

Här är vad jag vann (+ två förpackningar brads och chipboardtags från lil Davis)


Sen gjorde jag en enkel till.. gick av bara farten lixom..


Och så shoppingen då.. blev inte så mycket scrap.. men lite iaf..
Mest cardstock och det har jag så dåligt av hemma..


Ja.. och inte kunde jag motstå Pagonis affär heller.. så det blev lite pärlor..
och några påsar från loppisbordet..


Jag påbörjade en LO till men den är inte färdig så den kommer en annan dag..

2 kommentarer:

Skolfröken sa...

Hahaha, jag fattar alltid bara hälften av det du skriver. Vad är en LO? Fattar ingenting!

Marie sa...

ojoj så mycket fint du har skapat!