2007-08-28

Regnigt och burkigt

Här har det regnat massvis igår och idag. Drygt 100 mm sägs vara uppmätt i stan

Jag och Sara har pratat om burkar.. fler än en gång..
vi är båda stolta ägare av en Uncle Bens risburk från det glada 80-talet :)
Idag har jag införskaffat en sockerburk. Perfekt när hela paketet ryms tycker jag.
Jag skulle vilja ha en mjölburk likt den som Sara har.. funderar på maila kungsörnens och höra om dom inte ska köra en drive snart..

Jag vill också, precis som Sara, ha alldeles nödvändiga burkar och inte allehanda burkar bara för burkandets skull.. Min samling är inte stor men alldeles lagom :) (ändå mer lagom om jaghade mjölburk då.. och kanske havregryn)

Här är min burksamling:


Och så en annan burk som jag älskar.. den fyller ingen som helst funktion..
bara står på en hylla och är (vilket den också gjorde i mitt barndomshem)

En kakaoburk från Hedenhös tid.. med orginalkakao i :)
den ser gigantisk ut på denna bild.. men den är som ett normalt kakaopaket ungefär


4 kommentarer:

Anonym sa...

Mjölburken fick jag jobba hårt för. Hela 5 kilo mjöl var man tvungen att släpa hem för att få burken! Och jag som aldrig bakar - vad skulle jag med 5 kilo mjöl till?? Nåja, man får ju offra sej. Men som sagt så är den lite dum med locket som far av så lätt....

Anonym sa...

Glömde säga att hedenhösaren var urläcker!!

Ellinor sa...

Haha, jag gillar också burkar... Har Uncle Bens från 2000-talet (ser ut som paketet) och bakpulver-/vaniljsockerburkarna från några år tillbaka - spaghettin rymdes ingenstans hos mig, så den fick stanna på affären tyvärr. Mamsen har en äkta ögonkakao från anno datsumal (fast den versionen har ju getts ut måååånga gånger).

Jag gillar din freestyle-LO här nedanför!

...och tack för alla fina kommentarer i min blogg!

Anonym sa...

Den där spagettiburken har jag aldrig sett innan, hm, avis - JA. Så även på Ris, socker, kakao och knäcke burken!!! jätte avis faktiskt...
//Ita - plåtburksgalning