2009-08-24

lekstugan..

Lekstugan är i det närmaste klar. Det fattas lite målarfärg på utsidan bara.
..och dörren som måste få sej en reparation eller utbyte men det blir lite senare..

Den har förvandlats från det här:


till det här: (vi lyfter den på sin slutliga plats på bilden. Det var enklast att fixa den bredvid allt virke och verktyg istället för att springa och bära grejor som en dåre)


och så invändigt.. (har ingen före-bild.. men det var några bänkar, en kamin och ett fällbord och alldeles omålad furu. + miljarders spindelnät och råttskitar)

Jag har målat tak, väggar och golv efter vissa delar bytts ut. Vi hade en del oj-upplevelser under projektets gång. Men å andra sidan blev det ju aldrig trist heller ;)
Den lilla stolen hade jag själv när jag var ett vårtsvinsbarn.

Och så köksavdelningen:

Sötaste spiskåpan som bästaste plåtslagarsvågern tillverkat :)
Nu fattas här bara lite leksaker.. och barnen förståss..
Jag ska också hålla upp ögonen om jag inte kan få tag på några kakelplattor att sätta på väggen :)
Sen pyntas det förmodligen mer allt eftersom tiden går..

1 kommentar:

Sara sa...

vårtsvinsbarn??? Den blev ju kanonfin!! Kan knappt tro det är samma stuga!!