2009-08-22

Hallprojektets sista fas.

Vad lång tid alla projekt tar när jag tänker efter..
Det är bra längesen jag påbörjade projekt hall genom att måla furuväggarna vita.. minst ett år sedan.. För en månad sen ungefär målade jag trappen.

Det golv som varit i hallen såg ut så här och var sprucket på flera ställen..


..och igår åkte äntligen golvmattan ut.. Här har vi maken som kör en specialmaskin som hyvlar bort den gamla mattan. Verkade gå riktigt smidigt.
här syns också en liten bit av den målade trappen som jag itne tagit mej tid att fota ännu..


Idag har det primats och spacklats och slipats..
Till veckan kanske nya golvet som inhandlades i början på juni ifjol äntligen kan komma in!
*hoppar och studsar*

Jag vill verkligen ha klar målningen av skåpet till dess att det är inflyttningsbart.
Så jag vet vad jag ska försöka ägna min tid åt i morgon.. ;)

Åh vad jag längtar att fiffa och piffa det sista i hallen *drömmer*

Inga kommentarer: