2009-06-10

Shaken not stired

När jag satt och väntade på att vattnet till middagen skulle koka upp på spisen så small det till och mullrade kraftigt. Jag trodde nån startat en jättestor vägvält utanför husknuten för det lät precis som när dom startar skaket på valsen.. nyfiken i en strut gick jag ut för att kika vad som lät. Grannarna hade också hört och undrade. Det fanns ju inget att se utan visade sig att det var ett jordskalv. 2,3 på richterskalan.

När vi sen åt middagen utspelade sej följande:
-Alva, kände du hur huset skakade för en stund sedan?
-Ja, vad var det?
-Det var jordbävning..
*tystnad en rätt lång stund*
-Mamma, kan dom komma in i vårt hus?
-Vilka då?
-Jordbävrarna!
*Puss, mammas söta funderare*

Nä, nu ska jag gå och fortsätta försöka sova bort det ilskna halsontet och snuvan och feberkänslan. Bli sjuker nu har jag itne tid med.. Har legat i soffläge sen middagen. "Sett" (läs sovit) film med barnen. ;) Säga vad man vill.. TV är bra barnvakt när man inte orkar med själv..

1 kommentar:

Ellinor sa...

Vi funderade också vad det var - första tanken från mig var "hmm, åska på undersidan av huset" ;)