2009-02-16

Köksmöbler i ny kostym

För ett par veckor sedan blev jag dödens så less på tyget på våra köksmöbler.
Har haft det ett par år. Det började dessutom anta en aningens för grå nyans för att se riktigt fräscht ut ;)





Jag styrde kosan till ÖB och inhandlade lite ny tygig vaxduk, dom hade som tur är fått in lite nya mönster. Jag gillar att klä ätmöbler med vaxduk då det är så mycket lättare att hålla rent än vanligt tyg.
Så här blev det:

Kökssoffan har en gång i tiden varit min mormorsmors. dom smala pinnarna i ryggen är frästa i kanterna. Jag gillar den mycket. Men man ska inte försöka lyfta den för den är proppad med serietidningar som vi inte näms slänga. Hoppas barnen kommer gilla serier när dom blir större och kan läsa ;)


Våra tolvslågestolar är inte äkta gamla. Dom här har makens morbror snickrat en gång i tiden. Jag tycker han gjort ett bra jobb. Dom har blivit rätt flidd under årens lopp så vid en första anblick kan man tro att dom är äkta gamla..
Känns helt rätt med svart och blommor.
(på soffan syns även mitt nya och i mina mått mätta dyra soffkuddsöverdrag i fuskfår, tror aldrig i världshistorien jag köpt ens en hel kudde för 150 spänn)

1 kommentar:

-ME- sa...

Oiiiiiiiiiiii vad snyggt!!!