2008-03-12

Längesen sist..

Long time no skriv :D
Här kommer en kort resumé..

Vi har alltså flyttat och med det följer väldigt mycke hemmapysslande. Heminredning är väl det som cirkulerar i huvudet allt som oftast nu. Försöka komma på smarta förvaringslösningar, sortera, organisera osv. Det går inte fort men förhoppningsvis blir det bra istället.

Jag har målat fem rum hittills och mer återstår. Tvättstugan har vi rivit ut och håller på bygga upp igen med vissa förändringar.. Mer om tvättstugan kommer senare..

Vi tar en sak i taget.. Nu börjar vi med barnens rum som blev härligt färgstarka:
Först Alvas rosa rum..
Jag har hört att nån tycker att rosafärgen i Alvas rum var hemsk. Men den är precis som den var menad. Den återkommer också i fondväggen.. kjolen på prinsessfén. Bara för att det är ett flickrum behöver det inte bara vara pastell och tuttinutt tycker jag. Man kan ha rosa men tuffare.
Jag är nöjd! (Alva är lyrisk och kusin E är lite avunds)

Som vanligt med foton är det svårt att återge färger korrekt..
verkligheten är aningen mer som kjolarna på tapeten..


Sen Hugos rum: Färgen blev lite mörkare än grundtanken men det blev bra ändå. Det ska in mer vita saker där vad det lider..


Vi har blivit med katt också. En liten kille född med kejsarsnitt i början på november.
Sixten heter han och sån här ser han ut.


Busig och kelig. Går under smeknamnet Blixten Sixten. Smyga har han inte lärt sej heller.. låter som en travhäst när han kommer dundrandes.


En sida har jag scrappat i år.. wow lixom.. men mitt scraprum är inte klart än.. allt pyssel är nerpackat.. saknar 1/3 av skrivbordet och har ännu inga hyllor på väggarna.. men det kommer..

Sidan jag scrappat kommer här en annan dag.

Inga kommentarer: