2008-12-08

Gardiner i hallen, Äntligen

Jag har äntligen fått upp gardiner i hallen.
Det slutade med en hissgardin i ett skirt vitt linnetyg.


Prismorna skrek att få följa hem från Village ;) De är Sernholt

Hallgardinerna har haft en lång process som började redan i feb/mars nåt. Jag skulle göra hissgardiner. Behövde träpinnar tillsågade av maken. Så långt allt väl. Tyg köptes in (är jag nästan helt säker på) Det blev dock ett litet missförstånd så maken gjorde bara i ordning två träpinnar ist för fyra och ibland så går det itne fort att rätta till sånna misstag. Sen blev det vår och sommar.. och då när det blev grönt och fint ute så känns inte gardiner lika nödvändigt.
Sen kom hösten och jag ville verkligen ha upp gardinerna och körde ut maken i snickeriet för tillverkning av pinnar.. medan jag sökte tyget.. men tyget är spårlöst borta ännu (därför jag börjat bli osäker på om jag verkligen köpte tyget) Jag fick helt sonika köpa nytt tyg.. och egentligen lika bra det för vitt blev bra mycke bättre än beige :)
Min kompis A bara gapflabbar åt mej och mitt tygsökande. Hon påstår att det är bara Virre som kan lyckas med en sån grej. Förstår inte alls vad hon menar *visslar* Man heter väl inte Virre för intet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet att du hade köpt ett tyg, för du har visat de för mig =)

Anonym sa...

Det blev jättefint! Vad är det för små grå pryttlar som ligger där bredvid krukan?