2008-04-18

Då, nu, sen

Jag hittade den här listan hos Skolfröken.
Här är min version:

För 15 år sedan (1993):

  • Läste jag olika ekonomiska utbildningar på gymnasiet.
  • Blev jag sambo på riktigt
  • Tyckte jag att Beverly Hills 90210 var hur bra som helst
För 10 år sedan (1998):
  • Hade jag sen två år tillbaka fast jobb.
  • Reste jag till Stockholm och Göteborg via jobbet många gånger
För 5 år sedan (2003):
  • Fyllde jag trettio
  • Föddes min dotter

För 3 år sedan (2005):

  • Sa jag upp mej från min fasta tjänst för att läsa
  • Jobbade jag på en revisionsbyrå
  • Blev jag gravid
För 1 år sedan (2007):
  • Var jag mammaledig och arbetslös
  • Njöt jag av sista hellediga sommaren
  • Målade jag huset beige med mörkröda dörrar och fönster (såå snyggt!)

För 3 månader sedan (januari):
  • Jobbade jag åt ett bemanningsföretag men blev värvad till ett annat.
  • Var jag hur trött som helst pga bristen på ljus
  • Flyttade jag till ett betydligt större hus än mitt förra

Igår (17 april 2008):
  • Räknade jag många pengar
  • Köpte jag en söt taklampa
Idag (18 april 2008):
  • Har jag gått i rask takt till en specialbutik för att upptäcka att dom stängt sen 7 min
  • Har jag ätit spagetti och skinksås till middag
  • Ska jag se Morden i Midsommer
I morgon (19 april 2008):
  • Hoppas jag att hinna måla lite i hallen
  • Vill jag att det ska vara fint väder
  • Vill jag ha gofika
Om 1 år (april 2009):
  • Har jag en underbar snäll 6åring
  • Har jag en underbar snäll 3åring som skippar trotsåldrar ;)
  • Har jag rott iland massor med förändringsprojekt i hemmet.

Nu är jag nyfiken på hur din lista ser ut!

Inga kommentarer: